Bröllopsinbjudningar i egen design

DSC_1561_CamillaEkwall

I år smäller det – vi ska gifta oss! Planeringen är i full gång inför vårt augustibröllop eftersom vi ska ordna allt själva för att hålla nere kostnaderna.

Jag designade roliga inbjudningar som vi printade i svartvitt på lite tjockare krämfärgat papper (120 g tjocklek) och sedan dekorerade med washitejp. Jag hittade gratis clip-art bilder och typsnitt på internet. Svarta kuvert med adressen i vitt tänkte vi skulle bli ett ovanligt inslag i brevlådan hos de flesta.

Washi-tejpen hittade jag till ett bra pris på Etsy i den här butiken.

Inbjudning_CamillaEkwall

2 thoughts on “Bröllopsinbjudningar i egen design

  1. HEJ :)
    Jag bara äääälskar dina inbjudningar, superfina! Ville bara höra vilket typsnitt du använde dig av?! Tacksam för svar! Med vänlig hälsning, Bella

    • Isabelle – ber tusen gånger om ursäkt för att jag inte svarat. Jag bytte dator för en tid sen och glömde föra över alla fonter så jag har glömt vad de hette. Är det fortfarande aktuellt för dig att få veta? Säg till så ska jag gräva runt i arkiven.

Kommentera

