Läshörna på gång

Jag har i månader gått och suktat efter IKEAs läckra rottingfåtölj Storsele för att göra en läshörna i vår helt omöblerade övre hall. Det är så vackert ljus där på eftermiddagarna.

När jag fyllde år fick jag en fåtölj av min mamma och hennes man och då kunde jag unna mig att lägga pengar på en andra fåtölj.  Fram tills jag har införskaffat passande matta, bord och lampa fick jag inreda med det jag kunde hitta hemma. Loppismattan fick flytta in från gäststugan, likaså brickbordet från Designtorget. Kuddarna ”lånade” jag från dagbädden i extrarummet. Det blev trots allt rätt mysigt och får duga så länge.

Katterna älskar trasmattor och lade sig under varsin stol redan samma kväll.

 

 

One thought on “Läshörna på gång

Kommentera

