Babyfilt av mormorsrutor

Som jag skrev i ett tidigare inlägg har jag pysslat med en ny liten filt i mormorsrutor.

Efter en månad är den i alla fall klar! Jag tänkte den skulle användas till bebissängen och vagnen den första tiden då den är varm och go i ull. Jag var skeptisk till alla de olika färgerna men resultatet blev riktigt fint. Dessutom gick den här mormorsrutan mycket snabbar att virka än min förra pläd.

Detaljer

Mormorsrutebeskrivning hittade jag HÄR. Rutorna blev ca 7×7 cm stora.
Garn: 100% ull. Schachemayr Juvel och Marks & Kattens Superwash Safir
Virknål: 4 mm

Kommentera

